Haveforening Parken

Haveforening Parken

Kontakt: bestyrelsen_hfparken@outlook.dk

Byggeri

Når du vil bygge i din kolonihave:

Der skal søges om alt byggeri i kolonihaverne.

En byggeansøgning koster 600,- kr.

TRYK på nedenstående link til byggeansøgning:

BYGGEANSØGNING

Undtagelse:

Du kan opføre et drivhus uden forudgående byggetilladelse, men du skal orientere bestyrelsen om det forinden og du skal selvfølgelig overholde byggereglerne for drivhuse.

Du kan læse nærmere om byggereglerne for kolonihaver i vores område i vedhæftede dokument

BYGGEREGLER

Esbjerg Kommune har herudover særskilt bedt Sydvestjyllands Kreds gøre foreningerne opmærksom på følgende:

Presenninger, der er påmonteret en fast konstruktion, stolper, bygninger eller lignende, defineres som overdækninger, og medregnes i den 15 m2 overdækning, der er tilladt. Kræver byggeansøgning.

Sejl, der er påmonteret en fast konstruktion, stolper, bygninger eller lignende med knapper, wirer, lynlåse eller lignende, defineres som overdækninger og medregnes i den 15 m2 overdækning, der er tilladt. Kræver byggeansøgning.

Iflg. Esbjerg Kommunes bygningsmyndighed defineres en overdækning ved, at man kan stå under den i regnvejr, uden at blive våd.

Mærkesager:

• Hygge, sammenhold, fællesskab og nærvær.
  • Vi vil gøre alt vi kan for hurtigst muligt at få ført ting ud i livet.